ChristenUnie maakt verkiezingsprogramma in eenvoudige taal

Henrieke_Nijman_2_Profielfotos_2022_blank_3.png
Door Henrike Nijman op 16 februari 2018 om 16:30

ChristenUnie maakt verkiezingsprogramma in eenvoudige taal

We hebben een uitgebreide verkiezingsprogramma, maar daarnaast hebben we een versie gemaakt in eenvoudige taal. Het programma “Maak Deventer mooier met de ChristenUnie” is vanaf vandaag via deze site te bekijken. Het eerst gedrukte exemplaar heb ik op vrijdag 16 februari overhandigd aan de Deventer dichter Henry Jansen.

De ChristenUnie is een partij voor iedereen in Deventer. Daarom vinden we het belangrijk dat ons verkiezingsprogramma voor iedereen te begrijpen is. Ook mensen die wat minder goed kunnen lezen, mogen weten waar we als ChristenUnie voor staan. En dat we ons ook voor hen inzetten, bijvoorbeeld in de aanpak van laaggeletterheid.

Het eerste exemplaar van het verkiezingsprogramma in eenvoudige taal is op vrijdag 16 februari overhandigd aan dichter Henry Jansen. De afgelopen jaren heeft Henry Jansen de ChristenUnie regelmatig voorzien van gedichten en limericks over actuele thema’s, altijd in eenvoudige taal. Henry is een trouwe volger van de ChristenUnie. Hij houdt mij scherp als het gaat om taalgebruik. Als het te moeilijk is, zegt hij dat gewoon. Ik ben er dan ook trots op dat ik hem het eerste exemplaar mag overhandigen.

Het verkiezingsprogramma in gewone taal heeft de titel “Maak Deventer mooier met de ChristenUnie”. Het is een vereenvoudigde versie van het uitgebreide verkiezingsprogramma. Het aantal onderwerpen is beperkt, er zijn minder moeilijke woorden gebruikt en de zinnen zijn korter. Beide verkiezingsprogramma’s zijn vanaf vandaag op de website van ChristenUnie Deventer te vinden.

Henrike Nijman

Labels: , , ,