Het plaatsen van windmolens: een gezamenlijke discussie

Jasper_Buist_Profielfotos_2022_blank_6.png
Door Jasper Buist op 29 januari 2021 om 22:19

Het plaatsen van windmolens: een gezamenlijke discussie

Al een aantal jaren heeft de gemeente plannen voor het plaatsen van windmolens, in het kader van een energieneutraal Deventer. Intussen zijn twee locaties bekendgemaakt die hiervoor geschikt zijn, beide gelegen langs de A1. Of het daadwerkelijk in die gebieden gaat gebeuren, daarover moet nog worden nog besloten. ChristenUnie-raadsopvolger Jasper Buist: “Als ChristenUnie zijn wij voor duurzaamheid. Om klimaatverandering tegen te gaan, is het hard nodig om over te stappen op andere energiebronnen. Daarom steunen wij de plannen rond het plaatsen van windmolens. Maar voor de ChristenUnie heeft ook participatie van inwoners een belangrijk aandeel: het is een discussie die we gezamenlijk moeten voeren."

Buist vervolgt: "Voor sommige mensen komen deze plannen heel dichtbij. Want welke invloed hebben de windmolens op het landschap? Wat betekent dit voor mijn gezondheid? Maken ze geluid? En hoe zit het met de slagschaduw die deze molens geven? Met zulke vragen willen we zorgvuldig omgaan. Als we daadwerkelijk verdergaan met deze plannen, is het belangrijk om hier goede afspraken over te maken.”

Online informatiebijeenkomst

Voor iedereen die meer over de plannen wil weten, organiseert de gemeente een digitale informatiebijeenkomst op dinsdag 2 februari om 19.30 uur. Ook kunt u daar informatie krijgen over de mogelijkheid om in kleine groepen mee te denken over dit thema. De online bijeenkomst is te volgen via een link die op 2 februari wordt geplaatst op www.deventerstroomt.nl/windenergie. Op die website is ook uitgebreide informatie over de plannen te vinden.

Labels: , ,