ChristenUnie Deventer doet mee met #RedSandproject

RedSandProject Deventer
Door Henrike Nijman op 8 maart 2021 om 21:34

ChristenUnie Deventer doet mee met #RedSandproject

Aandacht voor mensen die klem zitten in mensenhandel en prostitutie

ChristenUnie Deventer heeft afgelopen maandag aandacht gevraagd voor mensen die klem zitten in mensenhandel en prostitutie. Fractievoorzitter Henrike Nijman deed op Internationale Vrouwendag mee met het krachtige #redsandproject van International Justice Mission. Wereldwijd wordt met dit project aandacht gevraagd voor mensen die klem zitten in mensenhandel en prostitutie en het leed en het onrecht dat hierachter schuil gaat. Ook in Deventer kennen we daarvan de voorbeelden. Met bloedrood zand willen we de kieren in de samenleving zichtbaar maken waarin slachtoffers van slavernij ongemerkt verdwijnen.

Henrike Nijman: "Op deze Internationale Vrouwendag denken wij ook aan de vele mensen die klem zitten in mensenhandel en prostitutie. Ook in Deventer kennen we daarvan de voorbeelden. Met rood zand willen we de kieren in de samenleving zichtbaar maken waarin slachtoffers van slavernij ongemerkt verdwijnen. Dit doen we door rood (milieuvriendelijk) zand te strooien in de kieren tussen de tegels. Als ChristenUnie zullen we ons met de betrokken organisaties altijd blijven inzetten voor hulp aan deze mensen. Jong en oud, vrouw en man."

Bijzonder is dat 9 maart de wet Strafbaarstelling van klant gedwongen prostituee behandeld wordt in de Eerste Kamer. Dit is de initiatiefwet van Gert-Jan Segers, samen met o.a. de PVDA en SP. Deze wet laat zien hoe we stappen kunnen zetten in de aanpak van slavernij.

www.ijmnl.org/ons-werk

www.legerdesheils.nl/korpsdeventer