Aandacht voor zwerfjongeren gevraagd

Aandacht voor zwerfjongeren in Deventer
Henrieke_Nijman_2_Profielfotos_2022_blank_3.png Janneke_Lindenholz_Profielfotos_2022_blank_8.png
Door Henrike Nijman, Janneke Lindenholz op 6 april 2021 om 19:36

Aandacht voor zwerfjongeren gevraagd

In de raadstafels van 24 maart en 31 maart hebben we als woordvoerders gesproken over het onderzoek naar zwerfjongeren en bankhoppers in Deventer. Het onderzoek (waar we sinds twee jaar om hebben gevraagd) laat zien dat het om 61 jongeren gaat die in de categorie thuisloos vallen. Echt op straat, echt dakloos kennen we in Deventer niet. In het onderzoek komt goed naar voren hoe belangrijk de informele zorg is zoals bijvoorbeeld via het Meester Geertshuis.

Wij zijn blij dat er nu inzicht is in deze groep, de omvang en de problematiek. We zijn niet tevreden over de manier waarop naar oplossingen wordt gekeken. Dus we gaan hier zeker over verder spreken. In het najaar komt het verdiepende deel van het onderzoek beschikbaar. Janneke Lindenholz en Henrike Nijman zijn betrokken bij dit onderwerp.

In de vergadering is ingesproken door het initiatief 'Power Houses' en door 'Halte Z'.  Zeker het initiatief POWERHOUSES, waar woningbouwcorporatie Ieder1, Humanitas, Konnected en stichting Zwerfjongeren Nederland deel van uitmaken, trok mijn aandacht door de combinatie van woningen én begeleiding. De raadstafels zijn terug te kijken op de website van de gemeenteraad (kies voor livestream 2).

Labels: ,