Henrike Nijman stelt vragen over stoepkrijtverbod

topbanner_henrikezaterdag 17 juni 2017 13:00

ChristenUnie fractievoorzitter Henrike Nijman heeft schriftelijke vragen gesteld over het stoepkrijtverbod dat in de APV van Deventer is opgenomen. De ChristenUnie vindt het belangrijk dat kinderen vrij en onbezorgd buiten kunnen spelen en vraagt zich af of deze bepaling niet kan worden geschrapt.

In de APV van Deventer is een verbod opgenomen op het gebruik van kalk en krijt in de openbare ruimte. Een kind dat stoepkrijt is dus in overtreding. De ChristenUnie wil weten waarom deze regel is opgenomen en of er op wordt gehandhaafd. Fractievoorzitter Henrike Nijman vindt dat overbodige regels in de APV moeten worden geschrapt. Helemaal als ze het spelen van kinderen kunnen belemmeren. De schriftelijke vragen zijn hier te vinden.

De aanleiding voor de vragen is de nationale buitenspeeldag die op woensdag 14 juni ook in Deventer is gevierd. Henrike Nijman: “Elk kind moet vrij buiten kunnen spelen. Het is goed voor de motorische ontwikkeling, het is gezond om in de buitenlucht te zijn en het draagt bij aan de sociale ontwikkeling van kinderen omdat je buiten meestal niet alleen speelt. In Deventer hebben we een aantal mooie speeltuinen en speelplekken, maar spelen kan ook gewoon op de stoepen en de pleintjes. En dan mag een kind ook lekker creatief bezig zijn met stoepkrijt.”

Reacties op 'Henrike Nijman stelt vragen over stoepkrijtverbod'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

Nieuwsarchief > 2017