CU stelt vragen over ongebruikte smartphones

topbanner_publiekszakenvrijdag 08 mei 2015 11:38

Volgens de Stentor liggen duizend smartphones al lange tijd ongebruikt in een kast van de gemeente Deventer. In een persbericht van de gemeente wordt gesteld dat ze echt deze zomer in gebruik worden genomen. Dat klinkt als een ICT project met kans op verspilling en mislukking. Voldoende aanleiding voor ChristenUnie raadslid Arie de Niet om schriftelijke vragen te stellen.

De smartphones zijn bedoeld voor de ambtenaren van Deventer, Olst-Wijhe en Raalte. In een gezamenlijk ICT project worden de telefoondiensten inelkaar geschoven. Dat verloopt blijkbaar minder voorspoedig dan gedacht. De smartphones die al enige tijd geleden zijn aangeschaft kunnen daardoor nog altijd niet worden gebruikt. In Binnenlands Bestuur wordt een schadebedrag van €120.000 genoemd. Dat is buitengewoon zuur in een tijd waarin de raad veel moeite moet doen om dit soort bedragen in de begroting te vinden als het gaat om zorg, onderwijs of spelen.

Arie de Niet: "Ik wil weten of op het moment van aanschaf al bekend was dat de smartphones nog niet konden worden gebruikt. En zo ja, waarom dan toch tot aanschaf is overgegaan." Bovendien wil de ChristenUnie meer inzicht in de financiële gevolgen en of er kans bestaat dat het project nog verder uitloopt.

Reacties op 'CU stelt vragen over ongebruikte smartphones'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

Nieuwsarchief > 2015