Brede fractie over (on)gedeeld samenleven in Deventer

topbanner_winkelendpubliekzaterdag 11 februari 2017 17:46

Denk met ons mee over de (on)gedeelde samenleving in Deventer! Op donderdag 9 maart 2017 houden we een brede fractievergadering over integratie en omgaan met minderheden. U bent van harte welkom over dit thema met ons in gesprek te gaan.

(On)gedeeld samenleven in Deventer

Integratie en omgaan met minderheden is een belangrijk thema bij de komende Tweede Kamerverkiezingen. Ook lokaal hebben er mee te maken. We hebben een grote turkse minderheid, crisis en oorlog in de wereld zorgt ervoor dat vluchtelingen naar Deventer komen, in het AZC, maar met een verblijfsvergunning ook gewoon in de wijken. Voor de ChristenUnie is het belangrijk dat we iedereen als mens zien en als mens aanspreken en daarbij de balans zoeken tussen ruimhartigheid en het staan voor de waarden die we vanuit ons christen-zijn belangrijk vinden.

Hebben we in Deventer een ongedeelde samenleving of leven verschillende bevolkingsgroepen langs elkaar heen? Hoe gaan we om met verschillen, zeker als het schuurt? Wat vragen we van minderheden? Hoe behandelen we asielzoekers met een verblijfsvergunning die in Deventer komen wonen? Dit soort vragen willen we bespreken vanuit het besef dat wij als christenen zelf ook steeds vaker een minderheid zijn in een seculiere samenleving.

Programma en locatie

De brede fractievergadering is van 20 tot 22 uur met inloop vanaf 19:45 uur. Over de exacte invulling van het programma volgt nog nadere informatie.
Locatie: Stadhuis, Grote kerkhof.
Laat ons weten dat u komt door een email te sturen naar fractie@deventer.christenunie.nl. Of door te bellen / sms'en / whatsappen naar 06 3897 9061 (Arie de Niet).

Reacties op 'Brede fractie over (on)gedeeld samenleven in Deventer'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

Nieuwsarchief > 2017