Berichten over Lijsttrekker

1. topbanner_jeugd01
    Door Henrike Nijman op 8 maart 2018

ChristenUnie organiseert Miniconferentie Ouderschap met Joep Zander

Samen opvoeden is nodig ook na de scheiding. Wat kan de gemeentepolitiek doen? Om die vraag te beantwoorden organiseren Joep Zander en de fractie van de ChristenUnie op vrijdag 16 maart in Deventer een miniconferentie rondom ouderschap na het beëindigen van een relatie.

2. topbanner_henrike
    CU Deventer logo
    Door ChristenUnie Deventer op 22 februari 2018

Stem alvast op Henrike!

We snappen goed dat je niet tot 21 maart kunt wachten om te stemmen op onze lijsttrekker Henrike Nijman. Dat hoeft ook niet, want ze is voorgedragen als beste raadslid van Nederland. En dat betekent dat je nu al op Henrike kunt stemmen!

3. topbanner_zorg3
    Door Henrike Nijman op 20 februari 2018

Zorg moet nog meer maatwerk worden

De afgelopen raadsperiode is er veel veranderd in de zorg. We werden als gemeente verantwoordelijk voor de WMO en de jeugdzorg. Als fractie hebben we ons er voor ingezet dat de overgang goed zou verlopen. Dat is aardig gelukt. Maar nu is het tijd voor de volgende stap: zorg moet nog meer maatwerk worden.

4. topbanner_oppas
    Door Henrike Nijman op 29 januari 2018

Gebed van en voor Deventer

Ken je dat? Het gevoel dat je gedragen wordt? Dat gevoel is fijn. Je doet zelf even niets en door de omgeving wordt je meegenomen. Dat is het gevoel wat ik overhoud aan de week van gebed die vorige week in verschillende kerken in Deventer plaatsvond.

5. topbanner_basisschool_spelen
    Door Henrike Nijman op 13 december 2017

Geslaagde conferentie over jeugdpreventie

Met andere partijen in de gemeenteraad organiseerden we een conferentie over jeugdpreventie in Deventer. Ik kijk daar met veel voldoening terug. De opkomst was goed, er waren inspirerende verhalen van jongeren, enthousiaste sprekers en professionals die over de muren van hun organisatie heen durven te kijken. Bekijk vooral ook het mooie filmpje dat de jongeren van Launch Yourself maakten.

6. topbanner_henrike
    CU Deventer logo
    Door ChristenUnie Deventer op 24 november 2017

Henrike Nijman opnieuw lijsttrekker ChristenUnie

De leden van de ChristenUnie in Deventer hebben Henrike Nijman aangewezen als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen. Op de lijst staan verder de bekende namen Arie de Niet en Jasper Buist. Nieuw op nummer 4 is Wim van der Weele.

7. topbanner_wilhelminabrug
    Door Henrike Nijman op 8 november 2017

Deventer moet voor alle inwoners mooi en leefbaar zijn

Deventer is op de goede weg. Na jaren van krimp is er weer ruimte om te investeren. In de begroting voor 2018 zit extra geld voor duurzaamheid en bestrijding van onkruid. Maar tevredenheid daarover mag niet leiden tot stilstand. We moeten met elkaar elke dag aan het werk om Deventer voor alle inwoners mooi en leefbaar te houden en elkaar daarin scherp te houden.