Berichten over aandacht voor wat echt telt

1. Arie portret met Lebuinus.jpg
    Door Arie de Niet op 23 juli 2022

Stilgezet

De gemeenteraadsverkiezingen liggen alweer ver achter ons. Het introductieprogramma van de raad is zo'n beetje afgerond en er is een nieuw college gevormd. De afgelopen maanden heb ik af en toe het gevoel gehad dat ik op een voorbijrazende trein zonder rem ben gesprongen. De agenda van de gemeenteraad is bomvol en er zijn langlopende dossiers die ik in korte tijd moet bijlezen. Maar in het zomerreces wordt die trein toch even stilgezet. En dat is goed en nodig want het geeft tijd voor wat bezinning.

2. Beediging Arie de Niet.jpeg
    CU Deventer logo
    Door ChristenUnie Deventer op 21 april 2022

Fractie weer op volle sterkte

Op donderdag 31 maart is Arie de Niet beëdigd als ons gemeenteraadslid. Twee weken later, op woensdag 13 april, zijn Henrike Nijman, Thijs Banninga en Jasper Buist beëdigd als opvolgers. Daarnaast zijn Carolien van Maanen, Janneke Lindenholz, Pepijn Deddens en Nico Overeem de komende periode betrokken bij de steunfractie. De fractie is daarmee weer op volle sterkte.

3. campagnevideo.jpg
    Door Arie de Niet op 26 maart 2022

Deventer kiest voor stabiel met een duurzaam accent

De verkiezingen zijn geweest. De uitslag is bekend. Wij zijn dankbaar dat we onze zetel hebben behouden. Ook de komende vier jaar kunnen we werken aan onze idealen en in de gemeenteraad van Deventer aandacht vragen voor wat echt telt. Lees hier mijn bijdrage aan het debat over de uitslag van de verkiezingen.

4. gemeenteraadsverkiezingen2022.jpg
    Henrieke_Nijman_2_Profielfotos_2022_blank_3.png
    Door Henrike Nijman op 9 maart 2022

Gebruik je stem goed!

Woensdag 9 maart, de laatste inhoudelijke vergadering van deze raadsperiode. Op de agenda staan nog een paar belangrijke onderwerpen o.a. het initiatiefvoorstel voor verkabelen (ondergronds brengen van hoogspanningsleidingen) en een paar goede moties. Bij de moties is aandacht voor de situatie in de Oekraine, kleinschalige duurzame energieopwekking en de actualisering van de bomenkapcriteria.

5. Regenboogakkoord.png
    Door Arie de Niet op 17 februari 2022

Geaccepteerd worden zoals je bent

We willen als ChristenUnie in Deventer aandacht geven aan wat echt telt. En één van de dingen die voor je als mens echt telt is dat je geaccepteerd wordt zoals je bent. Ook als dat afwijkt van de norm of van de stereotypen. Vanuit die overtuiging sta ik als ChristenUnie-lijsttrekker voor acceptatie van LHBTIQ+ personen.

6. Zorg voor elkaar
    Henrieke_Nijman_2_Profielfotos_2022_blank_3.png
    Door Henrike Nijman op 27 februari 2021

Zorg voor elkaar

De ander zien, aandacht geven en zorgen delen is nu extra belangrijk, daarom bezorgen wij vandaag een perentaart bij een gezin die zich inzet als pleegouders en een gezin die passende zorg via PGB willen inzetten maar vastlopen in de regels.

7. Aandacht Voor Wat Echt Telt
    CU Deventer logo