Berichten over Wonen

1. waardig ouder worden
    Door Henrike Nijman op 22 januari 2021

Aandacht voor waardig ouder worden in beleidsplannen Deventer

ChristenUnie Deventer wil lokaal vorm geven aan het thema ‘Waardig Ouder Worden’. Vorige maand werden al gesprekken gevoerd met verschillende professionals uit de ouderenzorg, om erachter te komen waar kansen voor verbetering liggen. Afgelopen week deelde CU-raadslid Henrike Nijman de bevindingen met wethouder Grijsen. ‘De wethouder reageerde erg positief op onze input. Er zijn al een aantal toezeggingen gedaan die voor komende zomer in het Wmo-beleidsplan zullen komen.’

2. topbanner_wonen2.jpg
    Door Arie de Niet op 13 maart 2018

Meer ambitie en hoger tempo in duurzaam bouwen

Uit de antwoorden op onze vragen over het woningabonnement blijkt dat er afgelopen drie jaar in 16 woningen energiebesparende maatregelen zijn toegepast. Als we zo doorgaan hebben we meer dan 1000 jaar nodig om onze doelstelling voor Deventer te halen. En we hadden 2030 bedacht… Tijd voor meer ambitie, een hoger tempo en concrete maatregelen!

3. topbanner_wonen5
    Door Arie de Niet op 25 februari 2018

Vragen over resultaten woningabonnement

De ChristenUnie heeft vorige week met drie andere partijen schriftelijke vragen gesteld over de resultaten van het woningabonnement. Met het woningabonnement zouden veel woningen duurzaam worden gemaakt. Het concept kreeg veel landelijke aandacht. Deventer heeft geld uitgeleend voor het woningabonnement, maar er zijn nog weinig concrete resultaten bekend. Na drie jaar vinden wij het tijd die te laten zien.

4. topbanner_bloem
    Jasper_Buist_Profielfotos_2022_blank_6.png
    Door Jasper Buist op 2 december 2017

Geit of geen geit: dilemma’s bij moderne landbouw

Het college wil toestemming geven voor de komst van een nieuwe geitenhouderij bij Lettele. Het college mag daar zelf over beslissen, maar heeft toch aan ons als gemeenteraad gevraagd wat we er van vinden. Dat is in dit geval heel verstandig.

5. 624x270_Wonen_VincentVanGoghstraat
    Door Arie de Niet op 28 november 2017

Vragen over opvang voor ex-gedetineerden

Drie weken geleden kondigde stichting Transfore aan dat ex-gedetineerden zouden worden opgevangen in een huis in de Vijfhoek. Dat zorgde voor veel ophef in de wijk. Niemand wil graag naast een veroordeelde zedendelinquent wonen. Binnen twee dagen besloot Transfore dat de opvang toch niet doorging. Communicatie van niks rond een gevoelig onderwerp. Reden voor ons om mondelinge vragen te stellen aan het college.

Labels: ,