Berichten over klimaat

1. klimaatstreepjes_Nederland.png
    Henrieke_Nijman_2_Profielfotos_2022_blank_3.png Arie_de_Niet_Profielfotos_2022_blank_.png
    Door Henrike Nijman, Arie de Niet op 24 juli 2023

Blij met burgerberaad voor het klimaat

Afgelopen woensdag besloot de gemeenteraad dat Deventer een burgerberaad voor het klimaat krijgt. De ChristenUnie is daar blij mee. We zien het burgerberaad als kans om te experimenteren met een nieuwe manier van democratische besluitvorming. Bovendien vinden we het thema klimaat een bijzonder geschikt onderwerp voor het burgerberaad.

2. Meer groen, minder hitte
    Janneke_Lindenholz_Profielfotos_2022_blank_8.png
    Door Janneke Lindenholz op 25 mei 2021

Meer groen, minder hitte: Deventer neemt maatregelen voor klimaat

De gemeente Deventer werkt middels het ‘Deventer Klimaatadaptatieprogramma’ aan initiatieven om de leefomgeving klimaatbestendig te maken. Want door het veranderende klimaat krijgen we steeds meer te maken met extreme droogte en hitte en met wateroverlast door hevige regenbuien. Met de plannen van de gemeente willen we dit voorkomen. Door onder andere te zorgen voor meer groen en minder betegeling, en door anders om te gaan met regenwater. De gemeente pakt de huidige knelpunten aan, zoals oplossingen voor locaties met extreme wateroverlast, realiseren van koelteplekken of aanplant van bomen. Het doel is dat in 2050 Deventer volledig klimaatadaptief is ingericht.

3. Een goed gesprek over Christelijk ondernemerschap
    Door Henrike Nijman op 13 maart 2021

Een goed gesprek over... Christelijk ondernemerschap

ChristenUnie Deventer wil ondernemers in de schijnwerpers zetten en van hen horen wat écht telt. Wat drijft een ondernemer om op de ChristenUnie te stemmen? Wat zou een ondernemer mee willen geven aan de politici van de ChristenUnie?

Johan Oost is samen met zijn vrouw eigenaar van OBB Ingenieurs, een adviesbureau voor alles over spelen, sporten en ontmoeten in de openbare ruimte. In ons goede gesprek vertelt Johan over het toepassen van Benedictijnse leefregels in de werkwijze van zijn bedrijf.