Berichten over windenergie

1. Duurzaamheid in Deventer
    Door Arie de Niet op 14 maart 2022

Duurzaam doen we samen

Ook de gemeente Deventer moet z'n verantwoordelijkheid nemen en een bijdrage leveren aan het opwekken van duurzame energie. In de komende raadsperiode willen wij niet praten, maar concrete resultaten. Het eerlijke verhaal is dat we daar ook windenergie voor nodig hebben. Duurzaam doen we samen, dus we zorgen voor draagvlak en stellen samen vast waar en hoe we windmolens plaatsen.

2. Een goed gesprek over windturbines in Deventer
    Jasper_Buist_Profielfotos_2022_blank_6.png
    Door Jasper Buist op 26 juni 2021

Pas op de plaats voor de windverkenning

In de raadstafel van 16 juni heeft het Deventer college besloten geen zoekgebieden in stemming te brengen in de raad. Dat was ook waar wij als ChristenUnie voor hebben gepleit. In plaats daarvan begint na de zomer een nieuwe zoektocht naar hoe in Deventer meer duurzame energie op te wekken.

Tijdens de raadstafel voerde Jasper Buist namens de ChristenUnie Deventer het woord. Hier volgt de tekst van zijn bijdrage, iets geredigeerd voor de leesbaarheid.

3. Een goed gesprek over windturbines in Deventer
    Henrieke_Nijman_2_Profielfotos_2022_blank_3.png Jasper_Buist_Profielfotos_2022_blank_6.png
    Door Henrike Nijman, Jasper Buist op 16 april 2021

Een goed gesprek over ... windturbines in Deventer

Op maandag 29 maart hebben we als fractie en bestuur gesproken met een aantal ChristenUnie-leden over windenergie en de windverkenning die de gemeente Deventer heeft laten uitvoeren. Deze leden wonen in het zoekgebied waarbinnen de gemeente Deventer het plaatsen van windmolens overweegt. Deze windmolens kunnen grote impact op de woon- en leefomgeving van mensen hebben. Uit het gesprek hebben we goede aanknopingspunten voor de verdere discussie in de gemeenteraad kunnen halen.