Berichten over zwerfjongeren

1. BG_CUd_003.png
    CU Deventer logo
    Door ChristenUnie Deventer op 30 oktober 2021

Een mooie periode met successen

De afgelopen tijd kwamen er een aantal waardevolle veranderingen in de Deventer politiek. Dingen waar wij als ChristenUnie ons lange tijd hard voor hebben gemaakt.

Zo hebben we ons ingezet voor woonruimte voor zwerfjongeren, voor betere ondersteuning voor mantelzorgers, voor fietsers op de Wellekade, en voor mensen die last krijgen van de stijgende gasprijzen. In dit bericht vertellen we meer over de belangrijkste successen op deze vragen.

2. Aandacht voor zwerfjongeren in Deventer
    Henrieke_Nijman_2_Profielfotos_2022_blank_3.png Janneke_Lindenholz_Profielfotos_2022_blank_8.png
    Door Henrike Nijman, Janneke Lindenholz op 6 april 2021

Aandacht voor zwerfjongeren gevraagd

In de raadstafels van 24 maart en 31 maart hebben we als woordvoerders gesproken over het onderzoek naar zwerfjongeren en bankhoppers in Deventer. Het onderzoek (waar we sinds twee jaar om hebben gevraagd) laat zien dat het om 61 jongeren gaat die in de categorie thuisloos vallen. Echt op straat, echt dakloos kennen we in Deventer niet. In het onderzoek komt goed naar voren hoe belangrijk de informele zorg is zoals bijvoorbeeld via het Meester Geertshuis.