Gebed van en voor Deventer

topbanner_oppas
Door Henrike Nijman op 29 januari 2018 om 13:31

Gebed van en voor Deventer

Ken je dat? Het gevoel dat je gedragen wordt? Dat gevoel is fijn. Je doet zelf even niets en door de omgeving wordt je meegenomen. Dat is het gevoel wat ik overhoud aan de week van gebed die vorige week in verschillende kerken in Deventer plaatsvond.

In die week werd alles bij God neergelegd. Van het zoeken naar eenheid tussen Christenen, tot actuele thema’s als onderwijs, omzien naar elkaar en duurzaamheid. Met christenen uit allerlei kerkelijke gemeenten. Iedereen die er was, kwam om mee te bidden. Niet voor de vrome uiterlijke schijn, maar om oprecht zijn dankbaarheid, zorgen en vragen bij God neer te leggen.

Ik voelde me gedragen omdat in alle avonden gebeden werd voor Deventer. De stad waarin we wonen en werken en waar we van houden. De stad voor wie wij tot een zegen willen zijn. Ieder op onze plek.

Mijn plek is in de gemeenteraad. Daar zoek ik het beste voor de stad en haar inwoners. Het beste in de zin van, een klein begin van hoe God ons samenleven bedoeld heeft. Dat is waar ik voor blijf bidden en werken.

Henrike Nijman

Labels: ,