Henrieke_Nijman_2_Profielfotos_2022_blank_3.png
Door Henrike Nijman op 27 februari 2021 om 11:36

Zorg voor elkaar

Aandacht voor wat echt telt…

De ander zien, aandacht geven en zorgen delen is nu extra belangrijk, daarom bezorgen wij vandaag een perentaart bij een gezin die zich inzet als pleegouders en een gezin die passende zorg via PGB willen inzetten maar vastlopen in de regels.

Fractievoorzitter Henrike Nijman: "Vandaag heb ik in de keuken gestaan voor een #perentaart. Een uurtje werk voor mij, en een blijk van waardering voor de inzet die pleegouders jaren doen voor de kinderen die ze opvangen. In het gesprek wat ik met de ouders heb komt naar voren hoe mooi het is om een kind een kans te bieden en hoe goed de ontwikkeling van het ventje gaat. Ook praten we door over hoe ingewikkeld het is om de juiste zorg en ondersteuning te krijgen. Deels omdat je als pleegouder een andere rol hebt en niet alle beslissingen zelf kunt nemen, er zijn zoveel partijen betrokken en dat maakt niet eenvoudiger. Deels omdat het nog steeds moeilijk blijkt om echt het kind centraal te stellen en tot de beste keuzes te komen voor het gezin waarin het kind opgroeit. Pleegzorg doe je omdat je ruimte hebt in je hart. Dat straalt door dit hele gesprek heen. Deze kinderen, hun ouders en pleegouders verdienen onze echte aandacht en ondersteuning."

Zorg voor elkaar

Wat telt écht voor u, voor jou? Wat zou u ons mee willen geven de komende jaren? Waar kies jij voor?
Deze zaterdag staat voor ons in het teken van 'Zorg voor elkaar'. Lees hieronder wat dit voor ons betekent.

Standpunten Zorg voor elkaar

Labels: ,