Berichten over deventer

1. een goed gesprek over... waardig ouder worden
    Door Henrike Nijman op 12 december 2020

Een goed gesprek over… Waardig ouder worden.

Afgelopen week heb ik een aantal gesprekken gevoerd rondom het thema ‘Waardig ouder worden’. Met huisarts dr. Wisselink, met Carinova mantelzorgondersteuning en met Solis – Groote en Voorster. Stuk voor stuk mooie gesprekken met mensen dagelijks inhoud geven aan waardig ouder worden.

2. waardig ouder worden
    CU Deventer logo
    Door ChristenUnie Deventer op 12 december 2020

Waardig ouder worden in Deventer

Vandaag zet Gert Jan Segers een handtekening zetten onder het manifest Waardig Ouder Worden 2.0. Dit doet hij met een groot aantal landelijke organisaties die samen die manifest dragen. Henrike Nijman, raadslid in Deventer: “Wij willen met dit landelijk manifest ook in Deventer aan de slag. Waardig ouder worden betekent wat ons betreft niet alleen goede zorg en liefdevolle aandacht, maar ook voldoende ouderenwoningen, aandacht voor een dementievriendelijke omgeving en sociale ontmoetingsplekken.” Afgelopen week voerde zij daarover gesprekken met Deventer professionals uit de ouderenzorg.

3. topbanner_cultuur
    Door Arie de Niet op 30 oktober 2018

Bestuur dreigt bij het Burgerweeshuis dezelfde fouten te maken als bij de Viking

De Viking heeft laten zien waar een onduidelijk, onzorgvuldig en overhaast besluit toe kan leiden. Je hoopt dat het bestuur van zo'n fout leert. Maar bij het eerste culturele bouwproject dat zich voordoet, dreigt het meteen weer mis te gaan. Om het Burgerweeshuis toekomst te geven is een verbouwing nodig. Het college gaat fors geld uitgeven aan een ontwerp, maar vergeet de gemeenteraad in positie te brengen. Raad van Deventer, zwem niet dom in een nieuwe culturele fuik, maar pak je verantwoordelijkheid, neem de tijd voor een zorgvuldig besluit en stel vooraf een helder kader, zowel inhoudelijk als financieel.