Berichten over lijsttrekker

1. spelletjes.jpeg
    Arie_de_Niet_Profielfotos_2022_blank_.png Henrieke_Nijman_2_Profielfotos_2022_blank_3.png
    Door Arie de Niet, Henrike Nijman op 18 januari 2022

Spellen en speelgoed voor de noodopvang

Op wereldvluchtelingendag (vrijdag 14 januari) zijn lijsttrekker Arie de Niet en raadslid Henrike Nijman op bezoek geweest bij de noodopvang in Borgele. Wereldwijd zijn miljoenen mensen op de vlucht. We kunnen de oorzaken vaak niet oplossen. Maar we kunnen ze wel een veilige plek bieden. Wij zijn blij dat Deventer zijn verantwoordelijkheid neemt en ruimte biedt voor noodopvang die de overvolle asielzoekercentra ontlasten. Op 20 december is die noodopvang geopend in een voormalig schoolgebouw aan de Wittenstein. Er kunnen ongeveer 100 vluchtelingen worden opgevangen.

2. blad-banner.jpeg
    Door Arie de Niet, Henrike Nijman op 3 januari 2022

Helaas, de bezinebladblazer blijft nog even

Stoepen en fietspaden moeten van blad worden ontdaan. Maar is het echt nodig om lawaaiige en vervuilende benzinebladblazers in te zetten? We hebben daarover schriftelijke vragen gesteld aan het college. De vragen zijn vlot en goed beantwoord. Maar de antwoorden zijn ook wat onbevredigend omdat de conclusie is dat we in Deventer voorlopig nog niet zijn verlost van benzinebladblazers.

3. topbanner_winkelendpubliek
    Door Arie de Niet op 19 november 2021

Het verschil maken in Deventer

Gisteren hebben de leden van ChristenUnie Deventer ingestemd met mijn rol als lijsttrekker voor de komende gemeenteraadsverkiezingen. Ik mag dus aan de slag en ik hoop weer terug te keren in de gemeenteraad!

Het voelt goed om in politieke zin weer terug te zijn in Deventer. De provincie was leuk voor de afwisseling, maar mijn hart gaat echt harder kloppen van de concrete uitdagingen in onze stad en ons buitengebied. Dat heb ik gemerkt bij het opstellen van het verkiezingsprogramma. Maar ook de afgelopen week heeft me weer bewust gemaakt van de redenen waarom ik politiek actief ben. En van het feit dat we als ChristenUnie politiek het verschil moeten en kunnen maken.

4. Arie de Niet voorgedragen als kandidaat-lijsttrekker ChristenUnie Deventer
    CU Deventer logo
    Door ChristenUnie Deventer op 17 juli 2021

Arie de Niet voorgedragen als kandidaat-lijsttrekker

Als bestuur zijn we heel blij om Arie de Niet nu al voor te kunnen dragen als kandidaat-lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2022. Op de tweede plaats van de lijst staat Henrike Nijman, die nu voor onze partij in de gemeenteraad zit. Op de komende ledenvergadering in november zal deze voordracht aan de leden worden voorgelegd.

We zien met deze twee ervaren, kundige kandidaten met veel vertrouwen uit naar de komende campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2022.