Een goed gesprek over... Christelijk ondernemerschap

Een goed gesprek over Christelijk ondernemerschap
Door Henrike Nijman op 13 maart 2021 om 11:11

Een goed gesprek over... Christelijk ondernemerschap

met Christen-ondernemer Johan Oost uit Diepenveen

ChristenUnie Deventer wil ondernemers in de schijnwerpers zetten en van hen horen wat écht telt. Wat drijft een ondernemer om op de ChristenUnie te stemmen? Wat zou een ondernemer mee willen geven aan de politici van de ChristenUnie?

Johan Oost is samen met zijn vrouw eigenaar van OBB Ingenieurs, een adviesbureau voor alles over spelen, sporten en ontmoeten in de openbare ruimte. In ons goede gesprek vertelt Johan over het toepassen van Benedictijnse leefregels in de werkwijze van zijn bedrijf.

Zoals de arbeidscontracten met een 'artikel 0' waarin het team met elkaar afspreekt om eerlijk en integer te handelen en met elkaar waarde toe te voegen op alle plekken waar ze werken. En over duurzaamheid en hoe ze dat in hun vakgebied willen introduceren. Met succes hebben ze zowel fysiek als online bijeenkomsten georganiseerd over circulaire speelplekken.

De waarden die Johan binnen OBB toepast, herkent hij terug ook in het programma van de ChristenUnie. “En,” voegt hij er aan het einde aan toe, “het programma van de ChristenUnie scoort ook hoog in de vergelijking die Jantje Beton heeft gemaakt van verschillende partijprogramma’s. Goede aandacht voor speelruimte en sport, voor alle kinderen en jongeren. Dus ook vanuit mijn vakgebied herken ik me in de ChristenUnie”.

In het filmpje geven we een kleine impressie van het gesprek.

Henrike Nijman: "Ik vind het super om op deze manier de achterban van de ChristenUnie steeds beter te leren kennen. Voelt u zich aangesproken door deze inspirerende voorbeelden, neem dan een kijkje op onze website of doe de 7-redenen-test om te ontdekken of de ChristenUnie ook bij u past."

Bedrijven als OBB Ingenieurs en ondernemers als Johan Oost zijn van onschatbare waarde voor de economie. De ChristenUnie zet zich daarom in voor ondernemers. In het verkiezingsprogramma kun je de punten lezen waar de partij zich sterk voor wil maken.

Enkele andere onderwerpen uit het verkiezingsprogramma die in dit gesprek aan bod kwamen
Ondernemers | Sport | Circulaire economie | Klimaat neutrale toekomst | Duurzaamheid | Maatschappelijk verantwoord ondernemen | Sociaal ondernemen

Het volledige verkiezingsprogramma van de ChristenUnie vindt u op christenunie.nl/standpunten

Labels: , ,